torstai 25. joulukuuta 2014

Mahtava joulu koh Taolla

Kello pärähti soimaan 5.45 aamulla ja V kömpii sängystä ylös, ulkona on vielä pilkkopimeä. Tähän samaiseen kellonaikaan (ehkä 2 min aikaisemmin) Vn rakas veli kömpii sänkyyn oltuaan tutustumassa paikalliseen yö/ranta elämään vierailevan tähden kanssa. Kävelymatka sukelluskouluun vei kokonaisen minuutin ja siitä matka jatkui samantien satamaan (tämä matka taitettiin autolla). Aallokko oli edelleen hurja ja matkalla kohteeseen saimme pari herättävää suolasuihkua niskaan, tai tarkemminkin suoraan päin naamaa. Voimakkaan merenkäynnin takia, emme päässeet suorittamaan hylkysukellusta tänään. Päätimme ekalla sukelluksella suorittaa deep dive osion, mutta sekin meni vähän pieleen. Pääsimme alas 21.5 metriin ja totesimme, että tässä ei sitten ollutkaan sen syvempää. Näkyvyys oli edelleen surkea eikä tästä ekasta sukelluksesta ole juuri kerrottavaa. Pienen tauon jälkeen suoritimme päivän toisen sukelluksen, fish id. Otimme mukaan kameran jotta voisin ottaa vähän kuvia kaloista ja tunnistaisimme ne sitten oppaan kanssa myöhemmin. Kamera ei ollut hääppöinen, (temppuili vähän väliä) mutta sain pari kuvaa. Kameran kanssa oli yllättävän hauska sukeltaa, tuntui kuin olisi ollut jokin "tehtävä".
Rapu piilossa

Finding Nemo

Puolen päivän aikaan V palasi hotellille, Vn rakas veli oli edelleen taju kankailla... Potkittuamme hänet ylös, lähdimme lounaalle (osalle se oli aamupala).
Valmistelut iltaa varten

J löysi rannalta kaverin

F yrittää pestä krapulaa pois
Löhöilimme rannalla hetken iltapäivästä jonka jälkeen F ja N kömpivät päikkäreille ja V ja J suuntasivat "asioille".
 Käytiin ostamassa päähineet illan juhliin, vaihtamassa rahaa, V kävi pedikyyrissä ja söimme jäätelöt.
V pedikyyrissä

Tämän urakan jälkeen myös V kömpi päikkäreille ja J jäi vahtimaan prinsessan unia terassille kirja kourassa.
Toukka piti Jlle seuraa

Seiskan aikaan lähdimme valumaan rannalle, hotellimme joulugaalaillalliselle. Tarjolla oli seisova pöytä täynnä Thairuokaa. Koristelut olivat hienot ja kaikki vaikutti olevan hyvällä joulumielellä liikkeellä (yhtäkään joululaulua ei tosin kuultu).

Myöhemmin illalla N kömpi (hieman vilustuneena) pehkuihin ja muut päättivät lähteä "kylille" hakemaan Nutella Pancakesit. Ne olivat taivaalliset!
Pannarit masussa käppäiltiin rannalle ihmettelemään menoa. Ja menohan oli uskomaton! Melkein kilometrin pituinen kaistale rannasta, pelkkää juhlaa.

Ihmisiä oli tuhansittain, ilotulituksia ammuttiin, tulikeppien alta limboiltiin ja riisipaperilyhtyjä läheteltiin taivaalle.  Yksi sankari limbosi pelkkä tonttulakki päässä palavan textin alta (samanlainen kuin yllä näkyvässä kuvassa "merry x mas") ja selviydyttyään siitä, kaikki häpykarvat tallella, suoritti vielä pienen helikopterinäytöksen. Meno ja fiilis oli sanoinkuvailematon! Tällaisen joulun olisimme kaikki valmiita viettämään toistekkin.