maanantai 17. maaliskuuta 2014

Day 3

Maanantai Havannassa

Aamupalan jälkeen suuntasimme Havannaan. Varasimme paikan Kanadalaisen retkijärjestäjän kautta ja näin pääsimme opastetulle (halvalle) retkelle Havannaan.
Bussimatka kesti n. 1h. Näkymät matkalla eivät olleet häävit. Maa on köyhä, sen näkee sokeakin.

Havannassa pysähdyimme pariin otteeseen erilaisissa ”kohteissa” ottamassa kuvia ja ns. Jaloittelemassa.  Nämä kohteet olivat siis museon edusta, jonkunnäköinen aukio jne.  Teimme myös nopean pysähdyksen rommi, sikari, kahvi tehtaalle.

Söimme lounasta Hemingwayn ravintolassa jonka jälkeen jatkoimme matkaa.

Kävelimme ympäri vanhaa Havannaa oppaan kanssa ja lopuksi saimme 1.5h omaa aikaa kierrellä paikkoja.  Kävimme suklaa museossa, mikä ei suinkaan ollut museo, vaan enneminkin kahvila.

Joimme kaakaot ja söimme hieman suklaata. Kuubalainen suklaa ei vedä vertoja Fazerin siniselle, mutta hyvää oli. Kävimme myös Hemigwayn hotellissa juomassa drinkit.

Olimme takaisin hotellilla 18 aikaan ja nopean huoneessa pyrähdyksen jälkeen suuntasimme allas baarille drinkille. Ilta auringon ollessa parhaimmillaan kävimme napsimassa vähän valokuvia rannalla.

Huomenna olisi tarkoitus lähteä katamaraanilla Cayo Blaco saarelle päin, snorklaamaan ja nauttimaan auringosta.