tiistai 23. joulukuuta 2014

Day 1 @ Koh Tao

V sopi eilen illalla sukelluskoulun kanssa, että aloittaa tänään Advanced Open Water Diver -kurssin, joten se tiesi pieniä kotiläksyjä. Ne kerkesi sopivasti tekemään aamupalan jälkeen, koska kurssi alkoi vasta puolilta päivin.

V opiskelee terassilla.

Puolilta päivin V siis lähti sukeltamaan ja me jäimme äijäporukassa lonnimaan resortille. J ja F kävi testaamassa onko meri kylmää, ei ollut. Aamu-uinnin päälle lähdimme porukalla kävelemään ja tutkimaan paikkoja.

Vuorovesi oli kohtalaisen korkealla ja joissain rantapaikoissa jo kasailtiin hiekkasäkkejä suojaamaan paikkoja. Kävimme lounastamassa paikassa, jonka muurit pitivät isoimmat vedet poissa, mutta roiskeita tuli terassille asti.

Vettä roiskuu

Aurinko pilkahteli pitkin päivää

Koira pöydällä

Sähköasennukset ovat taattua laatua

Palailtiin takaisin resortille odottelemaan sukellusmestaria. Vesikin oli laskenut jo senverran, että rannalle oli kannettu tuolit ja pöydät takaisin. Mikäs siinä puun alla rantahietikolla odotellessa. Saimme seuraamme myös vierailevan tähden, kaverin joka sattuu olemaan samaan aikaan samassa paikassa. Maailma on pieni.

"Rantaterassi"

Vieraileva tähti

V saapui sukelluksiltaan (niistä varmasti lisää toisella kerralla, mutta ainakin reidessä oli kalan purema) nälkäisenä. Päätimme kuitenkin käydä porukalla hieronnassa ennen ruokailua. Tunnin niska-selkä retuutus teki IT-duunarille oikein hyvää. Vaikka en vieläkään ihan ymmärrä tuon homman hienoutta. Liekö vain kiinni siitä, että paikat on niin jumissa, että touhu on melko kivuliasta. Muut tuntuivat kovasti tykkäävän omista hieronnoistaan.

Hieronnan jälkeen päädyimme syömään intialaista sapuskaa, joka olikin nappivalinta. Kaikille osui loistavat annokset ja vatsat saatiin täyteen.

Mistä tietää, että saarella on paljon ruotsalaisia...

Crepevainusta piti ostaa jälkkäriä, mutta eipä vatsat vetäneet enää.
Nyt V tekee huomiselle kotiläksyjä, kello on puoli kaksitoista paikallista aikaa. Tiedossa aikainen lähtö, kuudelta aamulla pitää olla koululla (joka onneksi sijaitsee tässä meidän resortissa).

(Päivän kirjoitteluiden piti päättyä tähän, mutta...)

Jo eilen kiinnitimme huomiota siihen, että tässä terassin ympärillä pyörii lepakoita pitämässä huolta meistä (syömässä hyttysiä). Sanoin muille, että harmi ettei tullut salamaa mukaan, nyt olisi saanut lentokuvia lepakoista. Noh, tässä blogia kirjoitellessa yksi nahkasiipinen kaveri päätti parkkeerata tuohon terassin kattoon, sattuupa vielä olemaan niin kesy, että antoi kuvata itseään. Annoimme sille nimeksi Hilarius.

Hilarius

Sielä se Hilarius vieläkin katselee nappisilmillään meidän touhuilua.