sunnuntai 21. joulukuuta 2014

Kohti Thaimaata!

Lauantai aamuna herätyskello soi kello 04.30 ja koitti lähtö lentokentälle. Minä,Janne, isäni ja veljeni hypättiin koneeseen kohti Milanoa kl.7.30.

Milanossa nautimme nopean aamupalan ja matka jatkui..

Milanosta jatkoimme Hong Kongiin pienen viivästyksen jälkeen.
Alpit koneen ikkunasta

Tämän pitkän lennon aikana huomasi hyvin aikaeron sekoittavan rytmiä, olisi pitänyt nukkua yöunia vaikka oma sisäinen kello oli asetettu iltapäiväksi. Hong Kongissa vaihdoimme pikaisesti (Milanon pieni viivästys tarkoitti, että meille jäi 50min aikaa vaihtaa konetta Hong Kongissa) taas konetta ja matka jatkui kohti Bangkokia.

Joulukuusi mallia Hong Kong
Bankokissa oli reilummin aikaa, joten ehdimme juoda kahvit ja haukata vähän jotain parempaa kuin lentokoneruoka (vaikkei siinä suurtavalittamista ollut). Bangkokin suurin "tapahtuma" oli se kun isäni veti pyllylleen "liukuhihnan" päässä,kun ei tajunnut että se loppui. Bangkokista jatkoimme pienemmällä koneella Koh Samuille.

Samuille saavuimme paikallista aikaa iltapäivällä. Sää oli lämmin ja maisemissa ei ollut moitittavaa. Samuin kentältä jaoimme minibussin joidenkin muiden (samaan suuntaan matkaavien) turistien kanssa. Kiisimme Samuin kaduilla sataa tuhatta ja välillä pomppasimme 20cm ylös penkistä kun kuskilla ei ollut kiinnostusta jarrutella töyssyihin.  Pääsimme kuitenkin ehjin nahoin perille hotellille Nathoniin, missä yövymme tämän yhden yön.

Huomenna jatkamme matkaa koh Taolle kl. 12.30.
Tämä ilta meni rannalla istuessa (oluet kourassa) ja hyvää ruokaa syödessä. Kaikki ollaan melko nuutuneita pitkän reissaamisen jälkeen joten nyt pää tyynylle ja tarina jatkuu huomenna.

Ps.  Isä ja veli oppivat kantapään kautta, miksi lapuissa sanotaan, että vessapönttöön ei kuulu heittää paperia...

Pss. pari kuvaa vielä lisää.

Samuilla alkoi hymykin löytymään pitkän matkustuksen jälkeen.

Huone nr.1

Huone nr.2 (nämä siis samassa bungalowissa)

Patio puutarhan keskellä ja meri taustalla

Jei, patsaita!

Uima-allas

Ranta hotellin edustalla

V löysi heti kaverin rannalta