maanantai 22. joulukuuta 2014

Samuilta Koh Taolle

Olemme tänään pelänneet henkemme edestä. Mutta aloitetaan alusta. Aamu meni hyvin, nautimme aamupalan rauhassa hotellilla jonka jälkeen kirjauduimme ulos hotellista.

Matkalla satamaan, taxikuski kertoi meille, että rantatie tulvii,joudumme menemään kiertotietä. Kuski ajelutti meitä keskellä viidakkoa kapealla pienellä huonokuntoisilla teillä. Onneksi kuskilla oli hyvä auto (Toyota) ja pääsimme ehjinä perille satamaan. Satamassa jouduimme jonottamaan tovin ja sitten vielä toisen ja kolmannenkin tovin.

Kun vihdoin pääsimme laivaan, oli se jo niin täysi, että jouduimme istumaan muovijakkaroilla (niitä piti asetella sinne mistä tilaa löysi). Koh Samuilta laiva lähti ensin Koh Phanganille, se merimatka oli melko raju. Phanganilla jouduimme taas odottelemaan, kun osa matkustajista nousi laivasta ja todella suuri joukko uusia matkustajia tuli tilalle. No ei ollut hätää, koska laivalla oli olutta ja sipsejä tarjolla. Mutta sitten se hymy kyllä hyytyi! Laivamatka Koh Phanganilta Koh Taolle oli painajainen! Aallot olivat kerrostalojen kokoisia, ihmiset kastui kannella ja suurin osa ihmisistä (meitä oli yli 400) alkoi oksentelemaan! Minä olin fiksuna tyttönä virittänyt aamulla matkapahoinvointi laasterin joten en kärsinyt pahoinvoinnista. Mutta sen sijaan kastuin ja olin märkä (monen muun ihmisen lisäksi) kuin uitettu rotta, ja pelkäsin hetkittäin kyllä Leonardo kohtaloa (Titanic).

tässä pieni video matkalta: Merimatka
Meidän edessä istui nuori ruotsalaispoika joka oksensi koko matkan pää roskapöntössä...

Pääsimme sitten vihdoin ja viimein perille ja otimme taxin satamasta hotellille. Taxi kyyti oli sellainen että meidän kamat ja meidät työnnettiin Hiluxin lavalle ja matka alkoi.

Hotelli on vaatimaton bungalow, mutta kyllä täällä sen vajaan viikon selviää.

Kävimme illalla vähän kiertelemässä lähikorttelia ja syömässä. Illan päätteeksi kävimme rannalla drinksulla. Baarissa ei ollut tuoleja laisinkaan, pelkästään fatboy säkkituoleja, sanomattakin selvää että oli aika rento meininki.

Olimme lukeneet Taosta etukäteen, että se on hiljainen saari jossa on eniten sukeltajia. Tämä osottautui vääräksi käsitykseksi. Täällä Taolla on melko kova meno päällä ja rannalla on bileitä bileiden perään.