torstai 4. huhtikuuta 2013

Saavuimme määränpäähän

Lento Amsterdamista Kuala Lumpuriin oli…..ettenkö sanoisi mielenkiintoinen. Alkumatkasta oli pitkä pätkä turbulenssia ja (luultavasti) siitä johtuen alkoi pienet oksennukinkerit.  Tosin me emme niihin osallistuneet. Tänään J kyllä myönsi pelänneensä että oksentaminen “tarttuisi” myös minuun.

Lento meni yllättävän nopeasti ja kivuttomasti (nukuimme n. 80% ajasta).
Leffoja, sarjoja sekä musiikkia oli tarjolla oikein hyvä valikoima ja ruokakin oli syötävää.

KLssä meitä oli vastassa n. +32asteen lämpöaalto kun astuimme koneesta ulos, siitä emme valittaneet. Otimme junan (joo-o junilla siirryttiin terminaalista toiseen)baggage claimiin ja iloksemme meidän laukut olivat löytäneet perille asti.
Suuri järkytys oli sitten kun V kävi vessassa, siellä kun ei ollut pönttöä mihin istattaa!! Ihan oikeesti miten tollaset vessat toimii, Vlle meinas iskee paniikki.
Myöhemmin J sanoi että “siinä vaan kyykyllä hengailet”. Joo , okej mutta en haluis kyllä montaa kertaa tollasta käyttää. Täällä meidän hotellissa ainakin on ONNEKSI ihan tavallinen posliini pönttö, heh.

Ilman sen kummempia kiireitä matelimme uudestaan passintarkastuksen läpi ja security checkeistä ja mietimme että missäköhän näkyisi taulu josta osaisimme sitten suunnistaa oikealle portille jatkolentoa varten.
J kysyi infotiskiltä sitten yhdeltä naiselta että mihin suuntaan meidän kuuluu suunnistaa, naisen reaktio olikin sitten yllättävä. Nainen neuvoi menemään pika pikaa taxijonoon koska nyt on kiire! Oltiin Jn kanssa vähän hämmästyneitä koska meillä oli 2,5h aikaa kunnes kone lähtisi. Päätimme kuitenkin olla ottamatta turhia riskejä, joten noudatimme neuvoa ja siirryimme taxiin. Ja onneksi niin!
Taksimatka kesti sitten n. 30min koska jatkolentomme lähtikin avian eri lentokentältä. Hehhe ehkä opimme tästä jotakin.

Loppu hyvin kaikki hyvin, ajoissa oltiin.
Viimeinen etappi alkoi, lento Balin Denpasariin.
Lento sujui hyvin ja kesti n. 3h.
Valitettavasti Balilla oli pilkkopimeää kun saavuttiin joten maisemia ei pahemmin nähty.

Taksikyyti kentältä hotellille oli verenpainetta nostattava. Täällä ajetaan kapealla kaistalla 3-4 moottorilla toimivaa härvilää rinta rinnan, kaistaviivat ovat lähinnä ohjeellisia.
Ehjin nahoin päästiin perille hintaan 200,000 idr. (alle 20e). Varmasti olisi saannut halvemmallakin mutta J oli henkisesti ja fyysisesti niin loppu että hän luovutti.

Hotellimme Canggussa vaikuttaa oikein hyvältä (edelleen liian pimeää tehdäkseen sen suurempia analyysejä). Aaltojen pauhe kuuluu todella hyvin joten veikkaan että huomenna aamulla voimme nähdä meren parvekkeeltamme.

Matkaa oltiin sitten tehty 24h ja viimeksi syötiin aamupala ennen KLään saapumista. Kävimme oman hotellin ravintolassa kysymässä ruokaa mutta kl. 22.30 se oli jo kiinni. Meidät neuvottiin parin km päähän toiseen ravintolaan mutta se oli täynnä joten meidät käännytettiin pois. Tästä opimme että syömään ei kannata yrittää enään myöhään illalla.

Onneksi oli repussa kaksi KitKat “levyä” ja minibaarissa 2 olutta. Hyvä iltapala on nyt nautittu oman parvekkeen sohvalta, aaltoja kuunnellessa.